Over 0to9

0to9 Cross Creative Agency:
(online) strategie, creatief concept en
(web)design

Bij 0to9 maken we mensen blij met effectieve marketing- en creatieve communicatieoplossingen. We bedenken onderscheidende cross-mediale campagnes (offline, online en mobiel) die werken, altijd gebaseerd op een slimme strategie en een opvallend creatief concept en design. Dit doen we vanuit Creative Cube in Rotterdam, in het hart van de stad.

 

En de naam 0to9? 

Serotonine, 5-hydroxytryptamine of gewoon 0to9, is een stof in de hersenen waar je vrolijk van wordt. Kunnen we wat 0to9 aan jouw communicatie toevoegen?

Via de open werkwijze van 0to9 zijn we continu op de hoogte geweest van het strategische en creatieve proces. Hierdoor kon direct gestuurd worden en verliep het proces vlot en conform planning. Daarnaast hebben wij het als prettig ervaren dat we direct met de juiste mensen om tafel zaten; creatie, backend developers en interaction designers. 


- Rob Bagchus, Chief Public Affairs & Public Relations Officer at ECT -

ONZE WERKWIJZE

Strategie

Strategie gaat vooral om het maken van keuzes. Het benoemen van de essentie in doelstellingen, doelgroepen en boodschap. En dus ook zaken weglaten. Maar hoe bepaal je wat de essentie is en wat pas in de tweede lijn relevant is? We laten je graag zien hoe 0to9 dat doet voor opdrachtgevers.

Positionering

Eén van onze kernactiviteiten is om te bedenken hoe een merk het hart en het hoofd van de doelgroepen kan raken. En te zorgen dat het merk voor hen betekenis krijgt, omdat het relevant, ‘eigen’ en geloofwaardig is. Onze open blik van buiten met oog voor doelgroepen, concurrenten en de stakeholders blijkt vaak verhelderend te werken. Helder weergegeven aan de hand van onze eigen Brand Diamond.

Merkbeleid

Hoe ga je met je merk om, wat is je branding strategie? Of in het geval van meerdere merken: hoe moet het merkportfolio in elkaar zitten? Maak je gebruik van een monolitisch of endorsed merk of staan ze als zelfstandige merken naast elkaar? Wij hebben veel ervaring met en voorliefde voor dit soort vraagstukken.

Creatief concept en vormgeving

Strategie en positionering staan in reclame niet op zichzelf. Die komen pas tot leven in de interactie met doelgroepen; interactie die moet leiden tot resultaat. Startend met een eenduidig creatief communicatieconcept, vullen we het DNA van het merk (de merkpersoonlijkheid) verder in met de vormgeving, beeldtaal en tone of voice. Elementen die steeds belangrijker worden in de overkill aan prikkels, waaraan we elke dag blootstaan.

ONZE WERKWIJZE ONLINE

Scrum

De reguliere watervalmethode vereist in iedere fase andere experts. Bij scrum worden de experts direct bij elkaar in één team gezet. Samenwerking, communicatie en teamgeest zijn hierbij sleutelwoorden. Met scrum werken we met een vast team in periodes van 2-4 weken. Na de eerste sprint zijn de belangrijkste functionaliteiten al ontworpen en gebouwd, klaar om online te gaan.

Lees meer over Scrum

Ecosysteem

De website is meer dan een mix van content, design en techniek. Het is het hart van de online aanwezigheid. Middelen als social media, nieuwsbrieven en SEO-optimalisatie zorgen ervoor dat dit hart gaat kloppen (traffic). Een site alleen is dus nooit genoeg. Om deze reden denken wij bij 0to9 vanuit het Ecosystem.

Lees meer over het Ecosystem

Content Management

0to9 ontwikkelt weboplossingen in verschillende content management systemen. De kennis en cases in Drupal, Wordpress, Magento, Custom made CMS en Campaign Monitor hebben we ruimschoots in huis. Maar ons hart gaat uit naar het open source CMS van ExpressionEngine. Een CMS, waar wereldwijd veelvuldig gebruik van gemaakt wordt.

Lees meer over ExpressionEngine

Adaptive Website Design

Er is niet meer één manier om een website te bekijken. We kijken thuis op onze SmartTV, schakelen over naar een laptop, lezen nog even het nieuws op onze tablet en checken facebook op onze smartphone in de bus. Bij 0to9 houden we daar mee rekening, dus passen onze websites zich aan de gebruiker aan.

Social Media Campagnes

0to9 is natuurlijk über-sociaal! Naast onze social media plannen, redactievergaderingen of inmiddels vermaarde Cross Quarterly denken we ook graag buiten de gebaande paden van bijvoorbeeld Facebook of Twitter.

Lees meer over onze social media campagnes

SAMENWERKING MET REDZEBRA GROUP

 

 

Doeltreffende externe communicatie
begint intern

Je kan als bedrijf nog zo’n mooie campagne uitrollen, maar als de belofte die je aan de omgeving doet niet intern wordt omarmd, mis je je doel. Het is onze overtuiging dat doeltreffende communicatie intern begint. Om input op te halen, aanwezige expertise maximaal te benutten en om houding en gedrag zichtbaar in lijn te brengen met je externe uitingen. Pas dan wordt je belofte geloofwaardig en kan je deze waarmaken. 

0to9 en de RedZebra Group (cultuur-/gedragscompany) hebben elk vanuit hun eigen expertise de handen ineen geslagen om gezamenlijk organisaties nog beter te adviseren en terzijde te staan bij het vinden van de beste communicatiestrategie. Een die concreet bijdraagt aan de doelstellingen door ‘woorden’ en ‘houding en gedrag’ te verbinden en congruent te maken. Bevlogenheid en beweging in de juiste richting mobiliseren, voor minder doen we het niet. En ja, daar kan een behoorlijke dosis serotonine bij vrijkomen!

Kort over 0to9 en RedZebra Group

Bij 0to9 maken we mensen blij (Serotonine is een stof in de hersenen die mensen vrolijk maakt) met effectieve marketing- en creatieve communicatie-oplossingen. We bedenken onderscheidende cross-mediale campagnes (offline, online en mobiel) die werken, altijd gebaseerd op een slimme strategie en een opvallend creatief concept en design. 

De RedZebra Group verbindt mensen. Met zichzelf, onderling en de (organisatie-) omgeving. Dat doet zij met organisatie-, leiderschap- en werknemers- ontwikkelingstrajecten om de bedrijfsresultaten te optimaliseren.  Waar wij de communicatie voor onze rekening nemen, nemen de Zebra’s de belangrijkste assets, de mensen, voor hun rekening. En waar zij staan voor: 'Connecting People, Purpose, & Performance', sluiten wij daar haarfijn aan op met onze 'P' van Positionering.

Communicatie en cultuur zijn onlosmakelijk verbonden. Daarin hebben wij elkaar gevonden. Om de waarde van onze dienstverlening te vergroten.

 

In de media

Bekijk hier het complete artikel die het vakblad Fonk schreef over de samenwerking tussen 0to9 en RedZebraGroup.

Meer weten?

Stuur mij meer informatie over de samenwerking van 0to9 Cross Creative Agency en RedZebra Group.

CROSS QUARTERLY

De naam zegt het al, per kwartaal berichten de Cross Creators over al de noviteiten in ons vak. Op de hoogte blijven? Schrijf je dan hier in.